Saturday, July 13, 2013

Pöytäliinasta hame

Tossujen jälkeen minulla oli vielä semmoinen polttava tarve ommella vielä jotain. Lähdin etsimään varastosta kangasta pikkuiseen laukkuun, jonka ohje oli myös löytämässäni Tilda-kirjassa (katso aiempi postaus). Löysinkin kivan kankaan, mutta siihen olisi tarvittu valkea lanka ompelukoneeseen, ja minulla on juuri puolattuna musta ja ruskea lanka (omistain vain kaksi puolaa koneeseeni), joten päätin jättää laukun teon tuonnemmas, kunhan puolat ovat tyhjempiä, että voin puolata valkoista lankaa... Sen sijaan löysin kassin, jossa oli mummon minulle antamia tekstiilejä: aitoa retroa... Siellä oli tämä kaunis pöytäliina:


Olin siitä aikonut alun perinkin tehdä hameen, joten nyt se toteutuisi.


Oikeastaan niin yksinkertainen tuunaus, että hävettää esitellä sitä "käsityönä".. heh hehe...


No, keskelle leikkasin reiän, josta minunkin leveääkin leveämpi lantioni mahtuu ja sitten suurinpiirtein mitoilla resori ja kuminauha resorin sisään. Tarvittiin siis tasan kaksi saumaa ja kuminauhan yhdistäminen renkaaksi!


Helmaan ompelin tuon "With my Own Hands Rebale" -nauhan.


Tähänkin olin kyllä tyytyväinen, mutta silti jäin miettimään, että pidänkö hameen itselläni. Kuten tuossa aiemmin vihjasin: lantioni on tosi leveä ja tälläinen malli ei ainakaan kavenna sitä. Mutta jos hametta pitää vartalonmyötäisen topin kanssa, kuten kuvassa, niin se näyttää ihan hyvältä. Väri ja kangas on kyllä aivan ihana ja minulla olisi juuri sopivat kengät tämän hameen kanssa.

2 comments:

Henna said...

Ihana mekko :) Käsitöitä ne on helpotkin käsityöt!

Mummeli said...

Hieno idea kankaan uusiokäyttöön!